ORGANISATION

Folkekirkens Skoletjeneste Vestegnen er et samarbejde mellem Glostrup, Høje Taastrup og Rødovre-Hvidovre Provsti. Skoletjenesten er finansieret af de tre provstier. 

Samarbejdet ledes af en bestyrelse, som består af tre medlemmer fra hvert provsti:
•  Et medlem udpeget af hvert provstiudvalg og en suppleant for denne. 
•  En præst  og en suppleant for denne.
•  Et valgt menighedsrådsmedlem og en suppleant for denne. 

Blandt bestyrelsen vælges en formand, næstformand og kasserer. Derudover vælger bestyrelsen en regnskabsfører.
For at sikre information til menighedsrådene i provstiet skal bestyrelsen afholde et årligt møde, hvor der indbydes to medlemmer fra hvert menighedsråd. 

I skoletjenesten arbejder tre konsulenter, som er ansat i hvert af de tre provstier. Konsulenterne indgår i det landsdækkende netværk af folkekirkelige skoletjenester.

 

Mere om Folkekirkens Skoletjeneste Vestegnen
Læs mere om FSV's formål, organisering og økonomi i skoletjenestens vedtægter og seneste regnskab.  


Folkekirkens Skoletjeneste Vestegnen | Hvidovre Kirkeplads 3 | 2650 Hvidovre | kontakt@fs-vestegnen.dk